Stort tack för din briljanta insats i går. Mycket att tänka på där, om att få sin historia att fungera. Hoppas vi får nyttja dina tjänster igen, och att du får komma ut och genomföra många sådana här inspirationsföredrag.
— G. Rambech, Nyföretagardagen

Copywriter

När jag inte arbetar som redaktör, journalist eller författare, så arbetar jag i reklambranschen. Där har jag skrivit allt ifrån långa foldrar och broschyrer till korta annonser och etiketter.

Kunderna har varit både lokala och internationella, men oavsett det, så försöker jag alltid plantera lite extra själ i resultatet. Jag tror att det är lika viktigt att välja ett budskap man kan stå för, som att hitta slagkraftiga formuleringar. Folk är trötta på ren reklam och har lärt sig se igenom den. Det fungerar inte som förr i tiden. 

Arbetsområdena jag har rört mig inom har annars varit kommunikation, storytelling och varumärkesbyggande. Ibland har jag också arbetat med utbildningar och rena informationskampanjer, både för privata aktörer och för kommuner. I allt det här ingår också strategiskt finlir, så klart. 

Ofta anlitas jag också av förlag och liknande (dagstidningar, magasin, bibliotek), för att göra intervjuer och skriva texter där platsens själ lyser igenom - mitt jobb är att förvandla dunkla mål och planer till bilder som vem som helst kan greppa och förstå. 

Jag kan i praktiken hjälpa dig med vilken text som helst - oavsett mål och område.